Paragraafcategorie De online wereld

H260-00 – Introductie

De online wereld is net zo belangrijk als de wereld van steen en glas en soms zelfs belangrijker. Als ondernemer moet je hoe dan ook aanwezig zijn op internet. Maar hoe pak je dat aan en waar begin je? In deze module geven we het antwoord aan de hand van een aantal stappen die je …

H260-00 – Introductie Lees verder »

PORTFOLIO-OPDRACHT – Jouw online strategie

Persoonlijke opdracht(en) Portfolio-opdracht - Jouw online strategie In de theorie heb je kennis gemaakt met drie mogelijke strategieën. Voor elk bedrijf zijn één of meerdere strategieën weggelegd. Beschrijf jouw keuze voor de te gebruiken strategieën. Werk daarbij elke gekozen strategie uit. Beschrijf hoe je die strategie invult. Bij een website strategie zijn er verschillende mogelijke …

PORTFOLIO-OPDRACHT – Jouw online strategie Lees verder »

PORTFOLIO-OPDRACHT – Rechten

Persoonlijke opdracht(en) Rechten van Consumenten: Research opdracht Als eigenaar van een website of webshop heb je te maken met diverse wetten en regels. De belangrijkste zijn de "wet kopen op afstand" en de AVG wetgeving. In de tekst heb je hier al iets over kunnen lezen. De informatie in de tekst is echter niet volledig. …

PORTFOLIO-OPDRACHT – Rechten Lees verder »

H260-04 – De webshop

Een webwinkel starten Voor sommige ondernemers is een webwinkel de kern van de onderneming, voor andere ondernemers heeft de webwinkel een minder grote betekenis. De webwinkel wordt dan gebruikt voor bijvoorbeeld branding of om in contact te komen met de doelgroep. Omdat steeds meer ondernemers om welke reden dan ook een webwinkel starten bespreken we …

H260-04 – De webshop Lees verder »

H260-03 – Social media

Social media begrijpen en toepassen Eén van de belangrijkste kenmerken van social media is dat de informatie die wordt verspreid “user generated” is. Met “user” wordt hier de gebruiker bedoeld van een social media applicatie, zoals bijvoorbeeld Twitter. Hierbij moet je bedenken dat voordat social media aan de opmars begon, informatie vrijwel uitsluitend via bedrijvenwebsites …

H260-03 – Social media Lees verder »

H260-05 – Je online strategie

Je online strategie Je bent bezig met je site en met de social media, maar soms is het goed om wat afstand te nemen en na te denken over wat echt belangrijk voor je onderneming is. Welke "online strategie" ga je gebruiken? We onderscheiden drie hoofdstrategieën in de online marketing: 1: De website strategie 2: De …

H260-05 – Je online strategie Lees verder »

H260-06 – Test je kennis

Test je kennis Weet je het nog? Doe de quiz en test jezelf. Je mag de quiz zo vaak doen als je wil. De quiz telt niet mee voor een cijfer. De vragen:

H260-02 – Online succesvol worden

Hoe word je online succesvol? Er zijn weinig financiële of technische beperkingen om een website te krijgen of social media accounts. Maar hoe word je succesvol? Als ondernemer is het hebben van online applicaties niet voldoende. De online applicaties moeten ook bijdragen aan het succes van je bedrijf, bijvoorbeeld doordat ze klanten opleveren of er …

H260-02 – Online succesvol worden Lees verder »

Scroll naar boven